3 december 2014

Jobbpendling

Morgonpasset!
Nästa lika varmt som igår men inte riktigt -1 grad var noteringen på Garminklockan när jag kollade. Rätt behagligt dock så blåste det 4ms så det blir som -6 grader det men ändå bra pass och behaglig temp trots allt! Jag körde en gnutta längre idag fick ihop strax över 21 km. Passet blev 21,56 km, 55:03, 102 hm, 209 watt, 134(79%) BPM och 70 RPM i kadens. Så idag körde jag på tyngre växlar alltså lägre kadens. Jag får se hur det blir när jag ska hem i eftermiddag prognosen är + 4-5 grader när jag ska cykla hem...

Jobbpendling
Väntar nu med spänning på julklappen i förtid som precis ankommit Sverige. Mina skor mm...
Den som väntar på något gott och så vidare...

Eftermiddagspasset hem då!
Ojoj! Ännu varmare nu + 5 grader helt otroligt! Men i och med den värmen så kom också stormvindarna. Hade 8-16 ms västlig vind vilket bitvis var otroligt jobbigt stod nästan still bitvis... Bra träning blir det ju ändå :-)
Ser att jag i medvinden 10,56 km hade ett snitt på 27,2 km/h, 275 watt(3,16 w/kg) 132(78%) BPM och 73 RPM! Tjohooo!!!
En sak jag reflekterat över dessa dagar på väg till och från jobbet på min 29:er är att mina medtrafikanter alltid visat mig respekt och gett mig plats på vägen! Jag har försökt göra detsamma och valt att i vissa lägen bromsa in släppa in bilen i korsningen innan jag klöst på vidare så han slapp ligga bakom några hundra meter. Idag fick jag 2-3 bilar bakom mig i motvinden i säkert 500 meter det gick max 18-19 km/h å inte ett knyst! De väntade tills kusten var klar innan de körde om mig! Som sagt hänsyn åt bägge hållen det vinner vi alla på. Nu väljer jag att bara cykla på småvägarna runt byn och Gammelstad men ändå inga sura miner so far! Det är för mig ett trendbrott å jag gillar det skarpt!!!
Jobbpendling hem
 Fick ihop 22,93 km, 59:04, 120 hm, 213 watt, 130(76%) BPM och 71 RPM!
Doing my thing!

Härlig bild rå styrka! Me like!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar