Mmm! 10 minuter på 53/17 sedan nästa växel 53/16 osv osv ner till sista tian 53/12!
Sedan rulla ned i 10 minuter så vare klart!
Körde 40 km på 56:52, 278 watt(3,23 w/kg), 132(78%) BPM och 95 RPM i kadens!
Miltiderna:
1:a 15:32, 229 watt(2,61 w/kg), 117(698%) BPM samt 99 RPM.
2:a 14:01, 285 watt(3,31 w/kg), 134(79%)BPM samt 102 RPM.
3:e 13:49, 296 watt(3,43 w/kg), 136(80%) BPM samt 93 RPM.
4:e 13:30, 317 watt(3,68 w/kg), 145(85%) BPM samt 86 RPM.
|
10 minuters trappa med 40 km:s tempo |
Det enda störningsmomentet som kan vara nog så allvarligt var att tacx trainern hade två rejäla släpp i början på passet dvs det blev i princip inget motstånd alls för att sekunden senare bli jättetungt å sedan återgick den till att funka som vanligt?!?! Detta har aldrig tidigare hänt hoppas verkligen inte det är en förvarning om att den är på väg att ge upp! Har i och för sig cyklat totalt 40160 trainer km eller 1095 timmar 4 minuter och 4 sekunder sedan 20090726!!! :-) Så den har gått rejält de dryga fem år jag haft den i drift... Men som sagt jag hoppas detta bara var en tillfällig dipp!
Träningen då, ja idag var det seega ben rent av kola i dem! Det tog emot från första till sista tramptaget kan jag meddela. Men väntat jag har kört på bra de senaste dagarna...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaDet är kadensmätaren som inte får bra kontakt, antingen att kabeln inte är i ordentligt eller att den är på väg att gå av eller så enkelt att magneten på vevarmen inte sitter riktigt rätt.
SvaraRaderaDå blir det sådant fenomen :-)
#cykelmekanikern
Aha! Tack ckelmeken! :-)
SvaraRaderaHar kollat alla sladdar nu får se imorgon om den beter sig lika skumt då eller om
det var glapp någonstans.