3 november 2013

Petra - Puig de Randa

Ja det blev en aning hårdare än Easy ride, jag kände för ett klätterpass! Å då föll valet på Tacx Majorca Tour - Petra till Puig de Randa, jag  passerade på väg upp Manacor, Llucmajor, vägen till Algaida och nådde till slut Puig de Randa! Det är en klättring på 858 höjdmeter å jag kan garantera de känns i benen, jisses!
Ok körde 46,64 km på 1:26:13 nytt banrekord för mig med nästan en minut närmare bestämt 53 sekunder så starkare har jag definitivt blivit vad än wattmätaren säger enligt vissa! Ja så jag är då glad i alla fall ;-)
Watten då? Ja det vart 311 watt(3,6 w/kg) mot 298 watt förra gången jag körde banan den 22 januari i år en förbättring med hela 4,3% :-) 143(83%) i snittpuls och 159(92%) i maxpuls! Kadensen precis över 80 dvs 81,5 RPM! Det är jag nöjd med i och med att det var en rätt tuff klättring sista 11,5 km upp till Randa! Dock börjar sista klättringen enligt tacx: som börjar räkna ner vid 8,3 km kvar? Skumt det är minst lika jobbigt de 3 km:arna innan de där sista 8,3?!

Tacx Petra - Puig de Randa

Veckan slutade som jag gissade på strax över 9 timmar träning närmare bestämt 9h6min varav styrke står för 2h11min! Efter dagens klätterpass så kan jag säga att det känns i benen minst sagt, har precis suttit å masserat mina lår och vader det behövde de! Väldigt ömma, så där så man inte kan stöta i musklerna utan att det gör ont AJ! ;-)
Mmm! Ny vecka nya utmaningar! Fortfarande står jag på preparation i ytterligare två veckor innan jag går in i base träningsschemat! Antalet timmar blir då mer varierat! 7, 12, 9 och 10 å så börjar det om igen...

Update: Passet jag körde idag tog rejält! Har precis ätit middag, gott! Men innan det, fick dra i mig närmare 3 liter vätska bla annat resorb för att återställa kroppens salt- och vätskebalans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar