10 november 2013

Just så!

Rullpass, som planerat var. Skönt att köra lätt lätt för en gångs skull :-)
Om någon är nyfiken så kör jag ibland mina rullpass(då det ska vara ett lätt pass för att få bort slagg ur benen) så här: En lätt pyramid! Börjar på 39/17 och går ned hela vägen till 39/12 var 7:e minut. På 39/12 stannar jag i 14 minuter(pyramiden vänder ju så det blir alltså 2x7 minuter på tyngsta växeln för passet) innan jag börjar klättra tillbaks på lättare växlar var 7:e minut avslutar på 39/19 då har exakt 1h10min passerat å jag är klar!
Ett riktigt bra rullpass enligt min mening då får man hög kadens, lätt lätt. Mitt i får man en lättare genomkörare i 14 minuter. För mig blev det 267 watt(3,0 w/kg) 125(73%) i puls och 101 RPM i kadens under dessa 14 minuter!
Hela passet, 1h10min, 196 watt(2,2 w/kg) 114(66%) i puls och 137(79%) maxpuls samt 99,8 RPM i kadens! Perfekt avslutning på en tuff träningsvecka efter ett antal lättare veckor. Nu återstår en veckas preparation innan jag går in i bas träningen enligt TraingingPeaks.
Ska erkänna att jag gått något hårdare de två sista veckorna än planerat var. Inte med mycket istället för 8h15min har jag legat på drygt 9 träningstimmar per vecka! Helt ok dock!
Veckan som kommer säger 8h15min vi får väl se ;-)

Rullpass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar