19 oktober 2013

Hell revisited

Uhh! Det var ett jobbigt pass, grymt jobbigt!
Sonen hemma hans innebandylag spelar Sweden Floorball Cup i Luleå Energi Arena(Pontushalllen) fre- och lördag ;-)
Tajt om tid vi var hemma efter 23 igår kväll, alltså blev det ingen träning igår då... Men idag. . . Ja jag säger idag då kom återbesöket på ovan nämnda plats(rubriken). Det var 12 minuters uppvärmning först. Sen drog jag igång på allvar liksom :-) Skillnaden från i måndags var att nu körde jag ett 30 km:s tempo, all the way vilket innebär att jag höll på avsevärt längre än 40 minuter! Dessutom med min speciella lilla knorr på tillställningen ;-)
Fick ihop följande på 3 mils tempot, 349 watt(4,0 w/kg) 143(83%) i snittpuls och 152(88%) i maxpuls på slutet, kadensen på 84 RPM! Jag exprimenterade med att gå upp till en lättare växel efter 1 mil men det föll inte alls bra ut både snittfart och effekt föll markant medans kadensen höjdes vääldigt lite då :-/
Växlade ned till den tyngre växeln igen efter bara några minuter!
Jag höll på i nästan femtio minuter men det räknade jag med, kör 3-milen på ett speciellt sätt nämligen tung belastning! Det ska byggas styrka- och uthållighet minsann... :-)
Återigen var det så fruktansvärt jobbigt så det knappt går att beskriva. Jag bestämde mig för att ta mig an 30 km genom att checka av var 5:e km! På det viset flyttade jag fram smärtan bit för bit tills jag gick i mål!!!
Mmm! Man går verkligen in i sig själva när man ligger i tempobågen sökandes efter rytmen samtidigt försöker man hålla uppe tempot å känner den grymma smärtan som bränner i benen... Dessutom känner man av syreskulden i lungorna men inget att göra åt fokusera fokusera! Slå bort alla tankar på att avbryta de kommer ungefär var 15:e sekund... :-) Eject eject!!!
Nää istället framåt framåt, vi är snart i mål! Å kan man tänka, mitt vad det är går man i mål...
Så har man cyklat 30 km som redan efter 0,7km kändes som man skulle rent av döö...
Kallas viljestyrka! Eller tjockt pannben!



30 km tempo
Update: Nu så här precis efter middagen med en ö., ehh sportdryck i handen känns det ganska skönt! Den där lätt pirrande känslan i lårmusklerna som förkunnar att man verkligen kört håårt finns där.
Massage på att göra listan, jag brukar ta tiden att sitta å massera lår och vader. Lyxen med egen massör lyser med sin frånvaro :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar