10 april 2019

Först upp sedan ner!

Ja tyvärr så blev det så nu på eftermiddagen. Jag valde att hoja upp till Färjeläget vända åter mot Byn och hem. Fick därmed ihop 38:09 och 15,78 km hem från jobbet och det bästa inga som helst känningar i lårmuskler över huvudtaget! Därefter jobbade jag med att städa ur och dammsuga Subarun som ska bytas ut på fredag. Vilket tog sin lilla tid, kom på att jag ju var tvungen skruva bort cykelfästena från takräcket vilket jag inte tänkt på tidigare så det gjorde jag också. Efter städningen lastade jag in sommardäcken också i Subarun och tömde alla fack! Nu äre bara tvätt av bilen innan vi lämnar in den till Bosses Bil. Ja efter det svängde jag ihop en ugnspannkaka som jag satte i ugnen och därefter snabbt upp på trainern för det planerade trainerpasset. Meen ganska omgående från den andra minuten så kände jag av den högra lårmuskeln igen samma som igår. Satan så trist! Men det vart inte värre så jag fortsatte trampa i hela fyra varv London Classique! De sista 2-3 minuter gjorde det mer ont trots att jag värmde ner då. Skit också! Hoppas det släpper snart det mest konstiga var att på utepasset kände jag absolut ingenting i lårmuskeln men så fort jag drog igång på trainer började jag känna av det. Utomhuspasset i Relive
I vilket fall som så gjorde jag ett bra pass 24,61 km på 40:09 avstannande!
Dagens total 2:44:04 och veckan uppe i 3:04:50! Få se om jag ens kan hoja imorgon.
Jag siktar på det i alla fall.
Efter att ha gjort allt här hemma som skulle göras så bestämde jag mig för att slänga på sommardäcken på cx:en. Såg inga större isfläckar imorse eller eftermiddags så det är nog rätt lugnt nu på den fronten. Så imorgon första pendlarpasset med sommarplugg på hojen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar