3 april 2019

Det kostar att ligga på topp!


Ja jag menar fysiskt alltså, har i och med trainerpasset efter middagen fått ihop 10 timmar cykel på 3 dagar alltså runt 3 timmar 33 minuter cykel i snitt per dag! Jag väljer att lägga på en timme extra idag för att "bara" ha 2 timmar att köra imorgon för att nå målet om 12 timmar på 4 träningsdagar.
Först var det en hyfsat lång runda hem från jobbet i en rätt jobbig motvind 4-8 m/s sydlig vind som jag fick i nyllet efter vändning vid Färjeläget! Åter tillbaks mot Kläppen där jag valde att hoja uppför Kläppenbacken och till rondellen mot sjukhuset innan jag vänder ner mot Byn cyklade via gamla Bodenvägen förbi soptippen till Kyrkbyn vidare ner till Storheden. Äntligen medvind igen upp mot Gammelstad via rätt isiga och blöta cykelvägar innan jag kom in på gatorna upp mot Stadsön där det blev cykelväg med massor med sand. Ut på Mariebergsvägen via Övägen upp till övre korsningen in på Hammarenvägen, japp så vare motvind sista 1,5 km:arna hem! Tyckte jag höll bra tryck hela passet 32,6 km på 1:20:17 och beräknade 172 watt! Fick för övrigt ihop 2:05:59 på cx:n idag!
Passet i Relive!
Som sagt en stund efter middagen så dagens sista pass nu på trainern ett riktigt lätt recoverypass inte ett enda påslag utan bara trampa på utan att trycka igenom å köra hårt, det behövde jag nu. Å med det så är jag klar med dagens träning, det vart hela 10:42:18 varav cyklingen står för 10:12:12! Djäkligt bra om jag själva får säga det.
Målet jag hade när veckan började var att nå 12 timmar cykel till och med torsdag. Det återstår alltså 1 timme och 48 minuter så är den målbilden avklarad.

2 kommentarer: