14 mars 2019

Trist dag!


Ja dels så snöar det å dels så har det inte varit någon bra dag knämässigt då. Men nu har jag blåst av ett 60 minuters pass i alla fall. Min fysik i övrigt är grymt bra konditionsmässigt så är jag på toppen av min förmåga i stort sett. Å hur kan jag påstå det ja efter en 15 minuter lång uppvärmning där knät inte kändes av över huvudtaget så bestämde jag mig för att mata på i 45 minuter hårt men absolut inte på max och det vart ett segment som verkligen gav svar på tal det riktigt bra siffror.
45 minuter 136(83%) bpm 287 watt(3,4 w/kg) och 98 rpm. Sista 11:24(av de 45 minuterna) snittade jag 140(85%) bpm 302 watt(3,6 w/kg) och 101 rpm! Det är riktigt bra siffror.
Hela timmen 131(79%) bpm medeleffekt 271 watt(3,2 w/kg) och 95 rpm i kadens!
Siffror som glädjer mig däremot inte lika kul med knät som lik förbannat gör ont å har så gjort hela dan när jag lägger vikt på benet och försöker gå normalt. Ja det knäpper till i menisken liksom sedan fallet men det menade ortopedläkaren inte var något att oroa sig för, vi får väl se. Nu så här en stund efter duschen och en bastu känns det bättre i knät men jag förstår att det kommer sig av att jag är varm i kroppen dels av träningen men också från bastun. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar