20 mars 2019

Oj vilket bonuspass det vart då!


Mmm! Inte illa jag tog sovmorgon och hade tänkt samåka med frun till jobbet men när jag var ut och hämtade morgontidningen så såg jag att underlaget lämpade sig perfekt för cykelåkning idag. Så sagt och gjort så ändrade jag mig och bestämde mig för att hoja till jobbet istället, pumpade upp dubbisarna till 3 bar och kom iväg först efter 6.15 efter frukosten. Planen var att hoja runt 30-40 minuter men trots -6 grader så kändes det grymt skönt därute. Jag fick mig ett riktigt bonuspass efter all misär med vurpan och knäskadan för att inte tala om all snö. Men nu så, jag kunde till och med stå upp bitvis för att trycka på i backen upp mot Bodvallen det kändes i det skadade knät men inte mer än så gick förvånansvärt bra! Enda smolket i bägaren var att jag alldeles i slutet på passet såg att va tusan jag får ju ingen distans eller så registrerad då kom jag på att jag glömt slå gps:en efter att har kört med cykeldatorn i garaget några dar förra veckan när jag inte ville köra i Zwift! Så då fick jag varken distans eller hastighet nu då men nu är gps:en på för hemfärden i eftermiddag.
Mätte upp rundan med Strava och fick distansen till ganska exakt 20 km.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar