11 mars 2019

Det gick snabbt det!

Jag ringde 7.30 och fick en tid då hälsocentralen skulle ringa upp när de till slut ringde runt 8.15 så fick jag veta att det inte fanns några akuttider förrän fredag!!! Meen hon så precis i systemet att de fick ett återbud, vart bor du kan du ta den? Frågade hon jag bor i Byn så ja jag kan ta den, när då undrade jag? Klockan 8.45! Så det var snabba puckar jag sprang igenom duschen snudd på i alla fall sedan till hälsocentralen där jag fick träffa min läkare en japan! Jajemän en japan vare men han kunde bra svenska dock inte så bra på knän märkte jag för han kollade vred lite och hummade lite till innan han sa att han skulle remittera mig till ortopedjouren på akuten. Vilket kändes som en bra ide tyckte även jag :-)
På akuten tog det väl ungefär en timme om ens det innan jag hade fått en grundlig utredning samt att jourläkaren diskuterat fallet med backjouren, de mer erfarna ortopedläkarna. Utlåtandet  var att det dels var för tidigt för att konstatera någon mer allvarlig skada i menisk eller mjukdelar, korsband var det inte tal om eftersom jag hade full stabilitet i knät. Smärtan kommer mest troligt från att jag som äldre??? ja så sa hon :-) som äldre person har mer taggigt brosk i knät varför det dels tar längre tid att läka dels gör mer ont vid ett trauma som mitt mot knät än vad en yngre människa upplever. Så jag är sjukskriven denna vecka i hemmet med ordinationen ta det lugnt och cykla lätt! Det sista gillade jag, ja det är för att läkningen av blödning och dels brosk som kanske hamnat i kläm nöts till så det slutar göra ont. Skulle jag ha fortsatt ont nästa vecka så blire en vecka till hemma därefter ska smärtan i knät ha gett med sig annars ny kontakt med ortopeden.
Så med det så är jag igång med ny rehabträning och hoppas därvid att det är bättre framemot helgen, ja hoppet är ju det sista som överger en ja det å så envishet å det har minsann jag hinkvis av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar