20 februari 2019

Hem från jobbet mm!


Jepp! Trots att det var iskalla vindar på uppemot 9 m/s nordligt så cyklade strax över timmen utomhus hem från jobbet! Jajemen! Badass weather igen! Började med att hoja från sjukhuset upp till Färjeläget ingen snömodd ner till färjeläget så jag tordes cykla dit ner men satan så det blåste nere vid älven... Upp igen och tillbaks mot Byn uppför backen vid Kläppen och åter in på cykelvägen/inimarksvägen. Passerade byn ner till Stadsön innan jag vänder åter mot Byn och hem! Nästan en timme och sju minuter vart och enligt cykeldatorn snittemp -9 grader med en dipp ner på -10 där hemma. Där jag bytte skor jacka och ersatte hjälmen med en luva för att skotta bort drivsnön i rätt högt tempo. Bibehöll alltså värmen och kunde direkt efter ombyte till trainercykelkläderna dra igång 5x4/3 intervaller. Det betyder 5 ggr 4 minuter med 3 minuters vila mellan. Jag gick på känn följade inte några förutbestämda effektnivåer. Det gick på hårt!

Det visar sig att jag snittat 135(82%) bpm i puls och 352 watt(4,1 w/kg) samt 68 rpm i kadens! Bra känsla det var hårt men inte max som de ska köras enligt Tomas beskrivning. Försökte hålla jämnt tempo utifrån den känsla jag hade i kroppen och det var rätt bra känsla det för jag hade nämligen följande effektsiffror på de fem intervallerna 344, 344, 356, 357 och slutligen 359 watt! De var hårda inget snack om annat men ändå inte på max!
Syns att jag kört ett hyfsat hårt intervallpass om inte annat!

Jag gjorde VO2max testet och la in mina värden i programmet å fick följande resultat.
Hyfsat resultat bekräftar det jag tidigare skrivit att jag verkligen känner mig stark!

Å med det så fick jag för dagen ihop 2:25:02 och veckan 5:37:32!  Månadsmålet uppe i 43:59 vilket är 76% av målbilden på 58 timmar!

Utomhuspasset i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar