19 januari 2019

NYC


Jag valde att ta det jobbiga passet först nu på förmiddagen. Ett till pass senare idag då lugnare men för nu vare hårt hårt hårdare! Först 7 minuters uppvärmning sedan igång med ett stenhårt varv Park Perimeter Loop Banner to Banner 9,77 km som gick på 15:54 36,9 km/h 297 watt(3,5 w/kg) och 130(79%)  bpm! Andra varvet gick jag all out och fixade det på 15:06 38,8 km/h 334 watt(3,9 w/kg) och 136(85%) bpm! Sedan ett tredje varv lätt och lugnt så var förmiddagspasset klart!
Noterbart är att jag under de totalt för bägge varven jobbiga 31 minuterna hade 132(80%) bpm 314 watt(3,7 watt)! Bra tempoträning, man lär kroppen att det gör ont men fortsätter ändå att pumpa på inte slå av trots smärtan i lungor och ben bara mata på mata på! Jag tycker bilden överst ganska väl visar att det är jobbigt det gör ont!

Det är rätt jobbigt med trainern för så fort jag kör hårt eller stegrar belastningen i en sprint till exempel så skriker och vibrerar trainer så man tror den ska explodera. Hoppas bara den håller tills jag fått mina nya trainer som lär komma någon dag nästa vecka. Veckans träning nu uppe i 11:02:42 men det kommer som sagt mera...
Eller så kanske jag kör samma bana i eftermiddag och försöker toppa förmiddagens tid och komma under 15 minuter! Mitt varvrekord lyder på otroliga 14:07!!!

2 kommentarer: