17 januari 2019

Efter jobbetpasset

Blev två pass rätt lika de imorse först kort hem från jobbet ja det är fortfarande kallare än -20 grader här uppe i norr nu hem -22 så direkt hem med andra ord sedan ombyte till trainerpasset som vart liite längre närmare bestämt 1 timme och 10 minuter jämfört med morgonens 45 minuter. Intensiteten på trainerpasset något lägre än imorse nu 2,7 w/kg i snitt.
Det verkar som jag inte riktigt är i form det känns fortfarande jobbigt det som  tidigare känts lätt men inte nu inte. Jag vet inte men det kan ha att göra med att jag känner av förkylningen fortfarande väldigt täppt i näsan eller om det nu är bihålorna som spökar när det är så här kallt men det är jättesegt på trainerpassen för tillfället och neej jag är absolut inte övertränad det har jag koll på. För övrigt låter nu trainer så illa att jag knappt hör ljudet i Zwift från datorn dessutom viberar det så mycket från den att det skakar när jag slutar trampa av obalans i trainern, det är dags att beställa en nu trainer nu... Suck! Dagens total 2:26:41! Veckan uppe i 7:55:51 varav cykel 7:20:45! Målbilden för månaden 32:34 51% av 64 timmar.
Update!
Jag har suttit och kollat mina siffror från de senaste dagarna  och tidigare pass på ungefär samma ansträngningsnivå och då ser jag att jag ligger rejält mycket lägre i effekt nu. Det är sedan skakningarna/obalansen i trainern börjat som detta börjat! Jag tror att effektmätningen slår fel rejält nu när trainern inte är stabil ser även att momentan effekt går upp och ner hela tiden som en jojo ungefär. Visst momentan effekt är ju aldrig helt jämn men nu idag såg jag att det skiljde mellan 60-80 watt mitt i en körning där jag ligger på rejält med stabiliserad puls och kadens så mycket variation är det inte när man matar på kontrollerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar