12 januari 2019

Dagens 2 pass


Först ett stenhårt pass på förmiddagen som innehöll först Tour de Zwift - Stage 4@57:18@353 watt(4,2 w/kg), därefter Hilly Loop Reverse@13:46@346 watt(4,1 w/kg) och till sist Volcano Flat Forward@17:01@338 watt(4 w/kg)!
På det återhämtning ner downtown innan jag startade nästa hårda segment nämligen Hilly Loop Reverse!
Efter det stenhårda segmentet en kort vila så på med passets sista hårda segment Volcano Flat Forward!

Sedan duscha och luncha innan vi åkte in till stan på ärenden. Hemkommen så drog jag av en timmes lätt rull för att få slagg ur trötta ben från det tuffa förmiddagspasset!
Ett rätt skönt pass efter förmiddagens tuffa pass speciellt för trötta hårda lårmuskler de gillade verkligen detta återhämtningspass!
Nu efter att ha fått mat i mig jag var rätt tom på energi sista timmen tänkte jag förmedla hur jag upplevde/kände det under förmiddagspasset och Tour de Zwift Stage 4. Inledningsvis fick jag kämpa att ta mig ikapp klungan startade sent varför ids jag inte ens gå in på! Väl ikapp var det stumma ben så jag fick pacea mig en stund men så vare fulla rör på med allt jag hade å så fortsatte jag så hela loppet igenom gick på precis vad som gick utan att krokna snuddade hela tiden mjölksyran det skrek i lårmuskler och vader i stort sett hela tiden å jag gick min vana trogen på tuuunga växlar låg kadens som alltid 79 rpm! Detta måste vara ett av de hårdaste passen om inte det hårdaste jag gjort på en trainer!!! Efter dusch och grötlunch så åkte vi in till stan sedan till storheden för att handla när jag klev ur bilen på storheden så upptäckte jag att jag knappt kunde gå på grund av superstela lårmuskler de var så fulla av slagg så det var snudd på att det gjorde ont! Nu efter återhämtningspasset känns det något bättre, kompressionskläder på! :-)
Veckan uppe i 14:43:12 varav 14:01:10 ren cykling! Månadsmålet uppe i 22:39 vilket är 35% av 64 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar