15 december 2018

Trippellördag!!!


Jupp! Så vare klart för dagen. Efter förmiddagspasset i NYC på 1:22 kom så pass nummer 2 i London där jag satte igång och cyklade Mazzes runda som mäter 27,72 km direkt ingen uppvärmning här inte. Den består inledningsvis av ett varv Greater Flat Forward för att på andra varvet gå upp mot Richmond Hill och ner till tunnelbanan över tower bridge och in mot start/mål bannern vidare till embarkment och därefter slutet på Classique banan och in i mål under bannern utmed the mall! Däretfter ett paceat varv Greater London Flat innan jag var i mål på 42 km. Mazzes runda som sagt hårt hårt hårt!
Höll jämn bra fart på det avslutningsvarvet och fick köra lite längre än varvet för att komma upp i de 42 km:ar jag ville ha.
Efter det avsluta Londonpasset och starta ett nytt nu i Watopiavärlden, Volcano Flat Forward!
Jag hade samma målbild distansmässigt 42 km lite drygt 3 varv räknade jag med att det nog skulle bli och det blev det. Men så hårt det var, för nu var både kropp å knopp ganska tomma på energi, så tomma att jag efter 1,5 av 3 varv fick ta till första hjälpen-kitet vid sidan av trainern nämligen en energidryck! Det är nästan äckligt va slut man tar när energin är slut! Jag stod nästa stilla med hojen innan jag fick i mig energidrycken vilken boost det blev, de är bra de där när man verkligen behöver dem. Som synes jag klarade av att få in mina 42 km även här och med det så var trippellördagens träning till ända, det vart totalt 3:32:15 och 127,96 km! Nu mat vila och relaxa...
Veckans total uppe i 15:49:40 och månadsmålet nu uppe i 37:03 58% av 64 timmar!

6 kommentarer:

  1. Tack Stephan!
    Ja det vart rätt jobbigt sista passet! Helt utan energi där ett tag men det gick!

    SvaraRadera
  2. Du är hård mats, väldigt hård.

    SvaraRadera
  3. Jag är motiverad! Hoppas nästa år blir kanon! Ser fram emot ett veteran SM vart det nu blir om jag får fortsätta träna så här bra utan sjukdomar eller skador, osvuret är dock bäst vet ju hur snabbt det kan gå åt pipsvängen...

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen att du får ett bra pr utan problem. Tycker du har gjort bort dom för ett bra tag.

    SvaraRadera
  5. Tack Stephan! Hoppas verkligen det jag också :-)

    SvaraRadera