12 oktober 2018

Ojj så blött det var då

Det var finafina 6 grader när jag startade passet imorse men huva så blött det var både på backen och i luften, dimma en sån där tät en som man nästan kan skära i med kniv ni vet. Satte sig givetvis överallt så man blev genomblöt på ingen tid alls. Störde mig inte mer än att jag efter en 8-9 km inte såg ett smack med mina cykelglasögon, stannade torkade men det var ingen ide de slog igen på nolltid så jag fick ta av mig dem och köra a naturell! Nu visade det sig efter ett tag att jag började kunna läsa vad som stod på cykeldatorn så med andra ord ställde hjärnan om sig och korrigerade så pass att jag såg alla siffror på displayen. Passet vart dryga timmen med skön pace enda gången jag gick på hårdare var från karlsviksvägenkorsningen upp till vattenreningsverket annars paceat å fint. Valde att cykla ner till Gäddviksbron vända där och åter upp till Byn, Kläppen och in mot sjukhuset.
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar