11 augusti 2018

Trainerträning idag!


Ja med högprofilhjulen på linjehojen och 15 m/s så var det inget att fundera på. Jag valde att inte riskera något eftersom vinden i de vindstyrkorna bryter ganska mycket i sida på ett 50mm högprofilhjul. Det blåste inte lika hårt för någon dag sedan men redan då så fick jag parera och nästa lägga mig emot vinden för att inte tryckas ut i vägbanan. Så nej tack!
Mmm! Jag valde att cykla Watopia - Volcano Flat totalt sju varv!
3 första varven var målbilden att hålla mig runt 3 w/kg och efter det så hårt jag bara orkad gå!
Det vart riktigt riktigt hårt inte så värst hög puls meen jag gick medvetet på tuung belastning hela tiden dvs lååg kadens! Så benen skrek från fjärde till avslutet på sjunde varvet!
Det vart kring 4 w/kg i snitt över de 4 sista varven men så gjorde det fruktansvärt ont i benen gick på muskulär styrka i 1:09:53! Detta var ett hårt pass minst sagt!




2 kommentarer:

  1. Mmm väldigt blåsigt idag.så ute känns inte dom ett bra alternativ. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  2. Exakt så kändes det jag känner att det räcker med olyckor för egen del. Tack Stephan jag gick verkligen på hårt sista timmen!

    SvaraRadera