17 juli 2018

Uppåt 30 grader varmt idag! Perfekt för ett 3-mils tempo, eller?
Hehehe! Ja jag är ju en som gillar värme å värme det fick jag. Valde att ställa upp i Mockträsktempot mer för att känna efter hur min tempocykling är. Jag körde ju rätt starkt sista 2 milen i söndags på Vännästrampet då det mer liknade tempo än linjecykling så jag tänkte att det skulle bli ungefär lika idag då med 3 mil att cykla.
Å det blev riktigt hyfsat för att vara första 3-mils tempot i tävlingsmode på 2 år! Snudd på 42 km/h 338 watt(4 w/kg) 147(90%) bpm maxpulsen 154(94%) bpm och kadensen 77 rpm!
Grymt nöjd ändå min tredje bästa tid på Mockträsktempot som synes inte illa för att vara första långa tempot på år och dag.
Tempoloppet i Relive!
Nästa lopp på agendan är Harrsvängen i Korpilombolo på lördag men nu har väderprognosen svängt till 17 grader och regn hela dagen så det vete katten om jag åker. Återkommer närmare lördag med besked om det blir något Harrsvängen för min del. Det är ändå 17 mil enkel väg upp dit så det blir 34 mil och sedan cykla 9 mil i skitväder, njae det känns inte så roligt faktiskt.

Starten
Fotograf   Béatrice Karjalainen
Målgång
Fotograf   Béatrice Karjalainen

4 kommentarer:

  1. Roligt att det gick bra för dig mats. Starkt jobbat.

    SvaraRadera
  2. Tack ska ni ha! Ja jag gick in med inga som helst förväntningar eftersom jag knappt tränat på tempohojen i sommar. 2 pass har det blivit :-)
    Så jag är positivt överraskad!!!

    SvaraRadera