19 mars 2018

Hopp hopp hopp!

Ungefär så! Jag skyndade mig svidade om till cykelkläderna upp på trainerhojen å igång. Londonbanan och Greatest London Flat vart valet för dagen den sträckningen mäter 23,5 km och jag cyklade den 2,5 varv ganska precis det vart de planerade 1 timme och 40 minuterna. Andra hela varvet körde jag på 38:54!

På denna tid hann jag precis med 6 mil dessutom så allt gick som det skulle som sagt 2 helvarv där jag gick på hårdare på andra varvet. Fokus på detta passet var högre kadens än på länge helst över 80 rpm, det innebär att man kör mer kardiovaskulärt än muskelmässigt som jag tenderar att göra allt som oftast.
Det blev 84 rpm i snittkadens över de 100 minuterna jag cyklade vilket är högsta snittkadensen på läänge! ;-) Den 25 januari var senast jag hade ett uttalat högkadenspass! Då snittade jag 89 rpm dock över kortare tid 40 minuter inte 100 minuter.
Jag är nöjd med dagens pass fick mig en riktigt bra genomkörare som känns ordentligt i framsida lår stora lår muskeln efter morgonens benträning och eftermiddagens högkadens på cykel.
Nå efter en kort återhämtning efter passet in i duschen sedan käka middag med frun innan vi åkte in till dotterns nya lägenhet i stan för att kolla in lägenheten möblerad, de hade fått till det riktigt fint!
Det var alltså lite tidspress från det jag lämnade jobbet till det jag nu sitter och bloggar in träningen men så är det ju vissa dagar... Lugnare imorgon inga måste efter att man kommit hem från jobbet mer än jag tänkt träna, dusch å käka middag... :-)
Ja jag fick visst ihop 2 timmar och 20 minuters träning idag med både gym- och cykelpasset sammantaget! En bra träningsdag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar