20 mars 2018

Gympass nr 2 denna vecka

Ja ser man på det blev visst ett gympass för andra dagen på raken. Nu valde jag att köra enbart roddmaskin i 20 minuter, hyfsat tempo faktiskt. Jag rodde i 20 minuter och hann 4300 meter med snitteffekten 128 watt. Bra så det ger säkert valkar på mina frökenhänder brukar alltid få valkar när jag gör något jag sällan kör till exempel roddrag eller kratta gården ja ni förstår  ;-)  Återstår ett trainerpass när jag kommit hem förhoppningsvis utan skavsår :-)
Satt för övrigt å kollade på långtidsprognosen för Södra Sunderbyn och enligt den så börjar plusgraderna vara där dagligen from 1 april och det är inget aprilskämt! :-)
Plus/plus dvs plusgrader hög- som lågtemp from lördagen den 5 maj och möjligen säger möjligen kortärmat kortbyxor runt ikring samma datum hoppas på det i alla fall... Hopp om sol å värme till slut, yes!!! Tittar jag på det bedrövliga 2017 så ser jag att det var där från den 8 maj jag började cykla utomhus med Vengen mer kontinuerligt.  Så blir det något liknande i år så är vi ungefär 1,5 månad bort då... Suck Puck!
Tog för övrigt en bild på det vackra vädret utanför sjukhusets korridorer där jag satt på en skrivarinstallation uppe på en avdelning på plan 6... Dubbelsuck! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar