30 mars 2018

Dagens pass!

Nu så efter lite takskottning, var tvungen skotta fram skorstenen till köksfläkten för att inte få in smält snö i fläkten vid spisen(har hänt en gång redan i vinter) och den lilla skorstenen för luftningen till avloppet! Annars finns risken att snön tar med sig den lilla i alla fall. Har hänt en gång för några år sedan då snön rev med sig den... Så här såg det ut när jag kommit ner till nyss nämnda skorsten, mycket snö? Neeejdå inte alls... Suck! Å då ska ni veta att detta är andra gången i vinter jag är upp på taket och skottar fram den, det var nästan lika mycket snö förra gången någon gång i dec-jan...
Å så träningen då uthållighet hade jag tänkt mig å det blev det.
Valde att cykla Mazzes runda som mäter 27,72 km det vart 3 varv och till slut 90,3 km innan jag klev av hojen. 2:42:56 206 watt(2,5 w/kg) rekordlåg notering på min vikt är nu närmare 5 kg under min normala vintervikt! 112(68%) bpm och 68 rpm i kadens TSS för passet 119! Kan tyckas som ett lätt pass men det var det inte så grymt jobbigt för mig eftersom jag definitivt kände av veckans men framför allt gårdagens stenhårda pass!


Denna vecka har jag hittills fått ihop 10:05:34 med 2 dagar kvar att räkna in på veckan då.
Å därmed är månadstotalen uppe i
52:42 vilket är 105% av 50 timmar med ytterligare en dag kvar att räkna in!
Annat att rapportera är att jag inte fixar endagslinserna som det nu ser ut får fan inte in dem i ögonen jag är på väg att släppa den iden. Får helt enkelt fixa det här med cykelglasögonen på allvar nu. Men linser är inte svaret kan jag konstatera...
Annars är allt kanoners! Träning, cyklingen fungerar perfekt i alla fall landsvägscyklingen, tempocyklingen ja det återstår att se som sagt så kommer jag att försöka mig på att köra nere i tempobågen antingen imorgon eller på söndag. Kroppen känns grymt stark körde ju precis ett snudd på 3-timmars uthållighetspass efter en rätt så tuff vecka. Så ja formen är formidabel!

2 kommentarer:

  1. Mmm härligt med snö!!!! Inte det starkt jobbat mats.

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Näää inte speciellt om vi säger så! :-)

    SvaraRadera