28 mars 2018

Cykla i ottan å tankar kring trainerträning

Jag gick å la mig tidigt så jag klev upp tidigt så pass tidigt att jag hann med att bränna av ett entimmes pass på trainerhojen innan frukost och jobb! Det vart Watopia Volcano flat 2 varv paceat samt Hilly loop ett varv hyfsat hårt. 14:55 286 watt(3,4 w/kg) 132(80) bpm och 70 rpm i kadens å 64 i TSS!
Backen på 900 meter och med en snittlutning på 5% klarade jag av på 2:40 330 watt(3,9 w/kg) 136(83%) bpm och 74 rpm i kadens!
Hela passet blev

Nu är jag uppe i 47:59 totalt för månaden vilket är 96% av 50 timmar. Då har jag kvar eftermiddagens pass samt 3 träningsdagar till! Det blir över 50 timmar ser det ut som, i december förra året kom jag upp i drygt 57 timmar så högt tror jag dock inte jag kommer denna gång!

Trainerträning

Jag fick för mig att kolla upp hur lång trainersäsong jag har hittills i år. Jämförbart med förra gången jag cyklade ner i ett potthål hösten 2015 så vart det ju trainer from 11 september fram till i början av april månad 2016 det blev alltså 6,5 månad trainer... I år som det nu ser ut så blire from 22 juni fram till säkert inte före slutet på april månad med tanke på all snö som ska tina bort 10 månader trainer med andra ord nu snackar vi pannben! Jag börjar dock bli less riktigt less, meen det är bara att bita i! Ser när jag kollar mer noga att det nog inte var förrän i slutet på april månad racer kunde börja luftas...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar