31 mars 2018

Alpe du Zwift!




Mmm! Zwift har kommit med en ny bana i Watopia som heter  Alpe du Zwift! Den är 12 km lång 1036 höjdmeter och med en snittlutning på 8,5% så är den hård. Banan finns inne på jungelbanan så man får cykla till jungeln för att komma till klättringen. Den ska visst vara en exakt kopia av Alpe d`Huez med sina 21 hårnålskurvor! Ja jag kan gå i god för att den var jobbigt, sjukt jobbig faktiskt... Jag klarade av klättringen på 284 watt(3,4 w/kg) och 139(85%) bpm! Fanns inte mycket mer att ge när jag nådde summit!
Sedan ner från berget ut ur jungeln tillbaka till stan så var dagens pass avklarat! 1:55:09 och 248 watt(3,0 w/kg) 128(78%) bpm  och 132 i TSS! Veckans total uppe i 12:09:36!
Å så var då mars månad spikad å klar!

Det vart som synes 54:46 vilket är 110% av de planerade 50 timmarna! Inte illa!
Ackumlerat from november månad 2017 till mars detta år är 256 timmar vilket ger ett snitt på 51,2 timmar per månad! Kan dessutom konstatera att jag nu är uppe i 9 månader och 5 dagar trainer Phuhu! Det blir lätt så när man gör sig illa på riktigt...

4 kommentarer:

  1. Starkt jobbat mats. Idag bara promenad som träning.

    SvaraRadera
  2. Ahh i det härliga vädret. Jag har suttit på altanen en stund nu å bara lapat soool! Det känns skönt!

    SvaraRadera
  3. Härligt med sol. Men var -10 när jag gick i morse strax före 5.

    SvaraRadera