20 februari 2018

Ok! Känsliga läsare varnas!

Jag gjorde en ny omläggning av den opererade armen/armbågen idag eftersom det såg en aning grisigt ut det som suttit på sedan i torsdags efter op. Så efter sårtvätt och torkning passade jag på att ta en bild på resultatet av operationen, ser i mina ögon riktigt bra ut rent anatomiskt då med 10 stygn bara börjar ju bli van med att se operationsärr på min kropp :-/
Dock så tycker jag det ser liite fult ut hoppas det läcker ihop lika snyggt som efter första operationen. Det där ser man ju inte förrän om några månader hur slutresultatet blir.

Så ja bara dryga 5 dygn efter operationen så har jag rörelse i sidled ok, rörlighet uppåt ok. vridning av handled mycket bättre än när plattan med skruvar satt kvar! Så nu går det nog åt rätt håll då även med det. Spännande att testa tempoställningen på trainerhojen när såret läkt ihop helt och hållet. Det enda som inte blev bättre är utsträckt arm där kommer jag antagligen aldrig att få en rak arm ut från kroppen beroende på att kula(olecranon) i armbågen inte är rund och slät längre efter skadan. Känner dock redan nu att den bortopererade plattan inte längre är i vägen för dels rörelser men även för att kanten i ytteränden på plattan tog fast i allt, tröjor jackor ja allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar