9 januari 2018

Tisdagens morgonpass minsann

Å ett träningspass till sjukhuset via färjevägen också! Bestämde mig igår för att testa lite försiktigt att att lägga in vinterns första utomhuspass träningsmässigt! Det blev som jag planerat ut till färjevägen via gamla bodenvägen väl framme vändning och sedan åter till kläppenskolan vänster där i korsningen upp till sjukhuset. Det var -6 grader imorse vilket var perfekt frös över huvudtaget inte alls! En skön start på dagen jag var extremt försiktig med att ha koll på var på vägen jag låg så jag inte körde i några djupa bilspår och drog omkull. Magicshine lampan bidrog helt klart till att jag kände mig säker nu snackar vi lyse!!! Ingen gps från morgonpasset glömt slå på den imorse, var avstängd eftersom senast jag använde garminklockan var ju på trainern... Men eftermiddagspasset hem ska blir gps:at hoppas jag! ;-)


Var som sagt väldigt försiktig för att inte köra omkull ska ju operera bort skenan i armbågen om ehh 16 dagar. Så till dess försiktigt försiktigt, min plan är att cykla ute om tempen och väglaget så medger och inne kombinerat fram till operation för då blir det en till två veckors trainerträning inget annat. Läste på en annan olycksbroders blogg att hans kirurg menade på att han inte fick springa(risk för att ramla) eller styrketräna på 4-8 veckor. Varför då? Joo för att benet/-en i armen efter borttagningen av skena och skruvar har hål i sig som gör armens ben sköra för en tid tills kroppen helat ihop det hela fantastiskt vad kroppen mäktar med ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar