2 januari 2018

Tisdagen

inleds med att jag i brevlådan har ett kuvert från landstinget där det står att jag ska få operera bort skenan i armbågen på dagkirurgin i Piteå torsdagen den 25:e januari! Så nu är det inte långt borta innan skenan är borta :-)
I sista minuten känns det som för skruven som är på väg ut har kommit ut en aning till! Jag har inte kört rehabövningarna sedan jag träffade ortopedläkaren 22 december eftersom han sa att just de övningarna gjorde att skruven gängades ut. Övningarna får vänta till efter operationen.
Så med det sagt så passar det ju bra in att jag igår hittade min nästa aerohjälm med mips för grymt billiga 1243:- ;-)
Bontrager Ballista Aero!
Man gör ju allt för att bli snabbare å snabbare å snabbare å... Ja ni fattar va? ;-)
Nedräkningen mot Mallorca fortsätter i runda slängar 4,8 månader kvar nu som jag skrivit tidigare det går fort vips är det vår vips är man där! Det enda tråkiga idag är att dottern som bor i Stockholm flyger hem idag... Det känns alltid lika bra att ha henne hemma hos oss några dagar man önskar bara det var lite längre! Men så är det barnen har vi bara till låns.
I övrigt så hoppas jag att 2018 blir ett bättre år för mig personligen än förra året vart med tanke på all sjukdom och skador som jag drabbats av. Har lite hastigt räknat ihop totala antalet sjukdagar jag hade under förra året 152 stycken varav 68 dagar 50%! Det är ungefär 5 månaders sjukfrånvaro i stort sett! Ja jisses!

Träningen för dagen/kvällen
Im back in saddle again! Rekordsent träningspass började köra kvart i åtta!?!? Det är sjukt sent för egen del men jag hade inget val hemma från jobbet klockan 16 käka kinamat med frun och flickorna åka ut med äldsta dottern till Kallax flygplats sedan skjutsa hem yngsta dottern till lägenheten i stan sedan styra kosan hemåt stanna för att handla lite sedan så var man hemma, pust!!! Då vare dags för träning då kvart i åtta! Men det gick faktiskt förvånansvärt bra det som ni ser nedan!

1 timme målbild 40 km/h hade jag tänkt! Jodå så blev det ju också! :-)
Så därja efter snudd på 47 minuter av timmen var jag så uppe i den tänkta snittfarten dvs 40 km/h och då ska man veta att jag hade en uppvärmning som tog 6:30  av dessa 47 minuter innan jag gick upp i fart och därmed effekt! Nu kom det svåra hålla kvar snittfarten de sista 13 minuterna men det gick precis!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar