29 januari 2018

Sådärja!

Två tuffa varv Hilly Route Forward 9,14 km inledningsvis första varvet inklusive uppvärmningen 15:01 och på det andra klämde jag till med 14:16(nionde bästa tid jag gjort) 38,5 km/h 324 watt(3,86 w/kg) 146(89%) bpm maxpuls 152)93%) bpm och 79 rpm i kadens! Under detta varv klättringen på 900 m TFCS KOM 4% lutning 2:33(sjunde bästa tid på den här minsann) 21,3 km/h 146(89%) bpm och maxpuls 150)91%) bpm samt 81 rpm i kadens!
Efter detta något lugnare ut på Volcano flat men nu svängde jag av höger för Volcano KOM på 3,75 km och 3% den gjorde jag på 8:42(andra tid bara 6 sekunder från pers) 25,9 km7h 309 Watt(3,68 w/kg) 140(85%) bpm och maxpuls 150)91%) bpm kadensen 83 rpm! Efter ned från berget och ett sista varv Hilly route forward så var passet klart! 1:25:49 34,9 km/h 521 hm 128(78%) bpm 257 watt(3,06 w/kg) och 80 rpm i kadens 114 i TSS!

Det gör jag nu är uppe i 44:29 i månadstotalen och målbilden om 45 timmar spräcker jag imorgon då och har ytterligare en dag till förfogande för att plussa lite så här på slutet. Återstår att se hur högt jag kommer innan månaden är över...
Så här ser ens tröja ut när man sitter med flera bästa livetresultat samtidig vilket inte var så konstigt det var vad jag såg bara 5-6 stycken inne på Watopia som jag såå...



Tröjorna ja, uppe till höger alldeles intill mitt namn från vänster till höger bästa varv den röda, den gröna sprinttröjan och den rödprickiga klättrartröjan tror jag!


 Sett bakifrån på ryggen då ser det ut så här!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat i januari mats👏👏 själv vila idag. Tränat 3 veckor på raken 😩 inte direkt pigga ben i morse.
    Mera imponerad av dina 33 dagar på taken 😅😅 men nöjd ned 26 pass på 21 dagar. Rekord för mig.

    SvaraRadera
  2. Wow! Det är grymt bra jobbat Stephan! Ja man dränerar kroppen till slut när man kör dag efter dag. Jag hade noga koll på överträningen i sporttracks när jag gick under -25 så körde jag ett väldigt lätt pass i stort sett ingen belastning alls muskulärt då kom krafterna åter. Men det är lurigt när man ligger där och matar på dag efter dag. Samtidigt kommer uthålligheten att öka något enormt! Jag tror du kommer att märka det nu när du drar igång igen.

    SvaraRadera
  3. Sant då har blandat med lugnare och hårdare pass.
    Får hoppas det ger verkan.

    SvaraRadera