30 januari 2018

Morgonpass

som inleddes med liite strul det gick för första gången för min del i alla fall inte att logga in i Zwift??? Har jag aldrig varit med om men efter ett antal omstarter så kom jag till slut in till min förvalda Watopia - Volcano Flat Forward! Två varv var tanken att jag skulle köra och så blev det. Andra varvet som vanligt en anings aning hårdare än det första. 20:00 var noteringen på första varvet och på det andra hade jag 19:13! Bra för att varv så ett arla morgonpass måste jag säga för det var trötta ben nu på morgonen 38.5 km/h 280 watt(3,33 w/kg) 132(80%) bpm och 80 rpm i kadens!
Hela passet då det vart 25,26 km på 40:28 och 263 watt(3,1 w/kg) 127(77%) bpm och 80 rpm!

Å ser man på där tangerade jag månadens målbild på 45 timmar minsann!
Så eftermiddagens pass samt morgondagens träning blir plus in på träningskontot då, nice!
Passerade också maj månadstotal som var på 44:26:38 så nu är det bara november, mars och december förra året där jag har mer träningstid än detta årets januarimånad. Fast det är ändå en himmelsvid skillnad mot 2016 års träning där jag var över 50 timmar i månaden i 11 av 12 månader var endast under tävlingsmånaden i juli som det "bara" blev 41:07:49! Fast jag tror att mina senaste träningsmånader räknat från november 2017 har mycket hårdare intensitet än jag hade 2016 då jag fortfarande körde tacxtrainer och tacxvideos! Det blev mer mängd än intensitet vilket jag kört massor av de senaste 3 månaderna som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar