8 januari 2018

Måndag vilodag

Ja så är det man får anpassa sig efter hur det känns i kroppen och just nu så känns det som att jag behöver en vilodag för att låta kroppen återhämta sig efter lör-sön tuffa pass med totalt 6h 59min i träningstid och 253 km så då blire så!
Under eftermiddagspasset igår så hade jag två avsnitt på totalt 8 min 19 sek där jag låg på 294 watt(3,5 w/kg) 145(88%) bpm strax äver tröskelpulsen som för närvarande ligger på 143 bpm!
Har även satt min Magicshine lampa på laddning så även Edge 1000 cykeldatorn. Kanske kanske jag tränar till och från jobbet via färjevägen utmed 97:an så bra ut idag hyvlade vägar så det ska nog gå bra. Om tempen inte ner under -10 så är det game on! Återstår att se vad den visar imorgon bitti när man kliver upp. Sedan återstår det att se om mina bihålor pallar med kalluften som man drar i sig vid uteträning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar