21 januari 2018

London Greater Flat



Ja så vart det, planen nu några dagar innan operation var att idag skulle jag köra en FTP-tjuga för kompiskampen. Ja för jag vet inte om jag får till nått sånt de tre träningsdagar som är kvar innan operationen, trots att jag vet att man normalt sett ska ha vilat kroppen innan en FTP-tjuga så gjorde jag den ändå med 4 hårda träningsdagar på raken. Jag ska tvätta mig onsdagkväll med descutan(bakteriedödande tvättmedel) för att på torsdagmorgon tvätta mig en gång till. Så från onsdagkväll ingen träning sen vet jag inte när jag kan dra igång träningen igen får höra vad läkarna säger efter operationen.
Såå en FTP tjuga drogs igång efter en kortare 8 minuters uppvärmning och satan va jobbigt det vart då!!! Jag fick slita ont ont ont för att bara hålla mig över 300 watts gränsen men jag gav allt å lite till! Kändes det som i alla fall, börjar antagligen känna av de 4 hårda passen på raken ;-)
20 min 140(85%) bpm maxpuls 150(91%) bpm 314 watt(3,74 w/kg) och 72 rpm! Det som känns riktigt bra är att jag fortsätter producera bra effekt trots att jag har gått ner i vikt en aning. Spännande hoppas jag nu kan hålla i det framemot sommaren det är fan inte lätt!!!
Som synes så fortsatte jag hårt det var för att jag även ville mata på de 2 varven Greater London Flat och där vart det andra varvet det snabbaste 17:27 40,2 km/h 314 watt(3,74 w/kg) 144(88%) bpm och 73 rpm i kadens 24 sekunder från pers!
Efter det var tanken att få lite backträning så jag styrde mot Box och Fox hill! Ett varv vardera när jag till slut hittade rätt väg upp... Det är lite nytt där med Leith Hill korsningar å annat men till slut hittade jag rätt! hela passet var 1h40min 33,4 km/h 124(75%) bpm 248 watt(2,95 w/kg) 69 rpm i kadens samt 124 i TSS av Trainingpeaks hade dessutom +5,99% i decoupling vilket tyder på att jag gick på för hårt vilket jag ju gjorde! :-)
Jag är grymt nöjd med FTP tjugan också väldigt nöjd med veckototalen 10 timmar! Månadstotalen nu uppe i
30:53 i total träningstid och därmed har jag som jag skrev om igår även passerat förra årets oktober månad som hade en total på 29:51:44 nu närmast ligger februari månad med sina 32:08:41 som jag borde passera innan onsdagens pass! Därefter är det bara fem månadstotaler som är högre nästa efter februari är augusti med 38:03:34 och den kanske klarar sig med tanke på att jag inte ännu vet när jag kan dra igång trainerträningen igen hoppas dock få klartecken ganska snabbt av läkarna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar