11 januari 2018

Hemkört och trainer

Detta var första träffen när jag googlade uttrycket - Frisk som en nötkärna ;-)
Jojo! Först hem från jobbet inte alltför hårt mer lugn å fin. På det middag och därefter en stunds vila stängde till och ned korpgluggarna för en stund men sen så vare dags för ett trainerpass. Jag valde att cykla Watopia Volcano Route Flat Forward 12,3 km 4 varv ganska exakt. Hade varvtiderna enligt följande 21:03, 19:58, 19:54 och 19:30 på sista varvet vilket är 1,5 minut från bästa varvtid! Men så var det extremt sega ben idag fanns ingen kräm i dem idag, fick kämpa för varje meter jag körde. Men så är det ju ibland, hoppas bara jag inte är på väg att bli sjuk neee inte jag nenene!!!

 Hela passet 50 km på 1h22min ungefär vilket ger 36,7 km/h 247 watt(2,9 w/kg) 128(78%) bpm 79 rpm i kadens! Dagen totala mängd 1:47:51! Hittills januari månads total 15:33 mot förra årets januari månad då jag hade katastrofala 26:48 i träningstid på hojen vilket i och för sig inte var konstigt då jag den 15 januari drabbades av en förkylning som först satt i lääänge sedan orsakade svåra muskelkramper som gjorde att jag knappt kunde gå ens. Det vart 3 veckors träningsuppehåll då fram till den 5 februari då jag försiktigt försiktigt kunde börja så smått att träna igen utan att få muskelkramperna. Hoppas nu att det inte upprepar sig detta år nä nu ska vi vara positiva och se framåt! Tjoho! Frisk som en npörkärna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar