20 januari 2018

Full av förundran över vad man kan prestera!

Idag ännu mer förundrat över min kropp underbara kropp! :-)




















Som gång efter annan slår mig med häpnad som idag på dagens träningspass! Bihålorna fullproppade som jag tidigare nämt som en rejäl förkylning men det är det inte i mitt fall. Hade till och med funderingar på att stå över dagens träningspass med just bihålorna i åtanke. Men efter ett tag så gjorde jag som igår på med cykeldressen på med ytterkläder på det å så ut å sopa av bilen och skotta bort det som så sakta snöat sedan igår. In i garaget av med ytterkläderna å upp på trainerhojen. Planen var Epic KOM(Zwift alps) + radiomasten, värmde upp å sedan styrde jag kosan mot berget och klättringen hela vägen upp till radiomasten! Matade på bra halvvägs upp låg snittet på 135(82%) bpm och 282 watt(3,36 w/kg)! I mål uppe vid Radiomasten 11,7 km 4%, 33:42 20,3 km/h 295 watt(3,51 w/kg) 141(86%) bpm nytt pers rent av med hela 17 sekunder!!! :-)
Personbästa Epic KOM + Radiomasten
Epic KOM 9,4 km och 4% snittlutning 22,3 km/h 3200 watt(3,57 w/kg) 141(86%) bpm min 5.e bästa tid!

5:e bästa tid på Epic KOM

Forsatte ner till stan där jag påbörjade 2 jobbiga varv Volcano flat route reverse om 12,3 km/varv!
Här körde jag på personbästa på både varvet och 2 varv!!!
Personbästa på varvet!

Även personbästa på 2 varv!
Jag hade ett övergripande mål för passet och det var att snitta 3 w/kg över hela passet! Jag snittade 264 watt under de 1h45min jag cyklade det gav 3,14 w/kg!!! Som sagt med stor förvåning men också en sorts stolthet att jag är på så pass hög nivå i min träning. Nu kommer ju torsdagens operation troligen att innebära ett uppehål, hur långt återstår att se men det känns just nu med min finfina form att det spelar ingen större roll om den blir dagar eller veckor.


Trainingpeaks belönar mig med hela 141 i TSS för passet hyfsat hårt alltså!
Uppe i 8:21:03 total träningstid med söndagspasset kvar att räkna in. Månadsmålet
so far

29:12 och 73% av målet uppnått! I och med dessa drygt 29 timmar så passerade jag nu även september månadstotal som var på 28:03:38 och efter morgondagens pass lär jag även ha gått om oktober månad som hade 29:51:44!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar