26 januari 2018

Eftermiddagspasset!


Hemma från jobbet ett snabbt ombyte till cykelkläder för träningspasset på trainerhojen. Jag valde att cykla Zwift London för att slippa trängseln i Watopia när det idag är den världen enligt schemat! Jag cyklar helst utan de stora grupper som tävlingslopp eller träningsgrupper genererar, det blir lätt störande när hundratals cyklister kör om eller ska köras om. Ja sedan så påverkar de ju min egen prestation i och med draftfunktionen om man cyklar i grupp! Kör helst utan draft då för att få så realistiska siffror som möjligt för egen del. Så därför cyklar jag oftast numera i en icke schemalagd värld med så få cyklister som möjligt. Så med det så vart det London Baby!!!Surrey Hills 41 km och 868 hm!
Ett bra mellandistanspass inklusive benträningen! Sett till puls så var det bara på en av de fyra klättringarna som jag gick hårdare än i de övriga nämligen Leith Hill hela backen 5,2 km och 5% snittlutning.
Leith Hill

Som jag gjorde på 15:43 20 km/h 288 watt(3,43 w/kg) 135(82%) bpm och 81 rpm i kadens! I övrigt paceat å fint! Kändes riktigt bra idag faktiskt :-)
Fick ihop hela 2:10:39 idag!

Hela passet
Wohooo! Är nu bara 4 månader kvar till man står på Mallorca intill Las Gaviotas redo att start första passet av förhoppningsvis många i sool och värme. Med en vänsterarm bättre än på år och dag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar