12 januari 2018

Bara 4 grader fel ingen big deal!

Så här trodde SMHI att det skulle vara!

Så här var det!
Ehhh! Ja SMHI tyckte att morgonens temperatur skulle ligga runt -17 grader det var bara det att den låg på -21 grader! Sååå det blev den korta snaraste vägen till jobbet annat var inte att tänka på. Men jag överlevde det var väl bara kinderna som inte tyckte det var så roligt men annars hann jag inte börja frysa. Hem är det utlovat runt -13 grader vi får väl se...
Den korta runda
Ser nu på tempgrafen att det på slutet var rentav -23 grader!!! Sjukhuset står verkligen i ett kallhål! Nästan så man känner hur det blir kallare ju närmare sjukhuset man kommer framför allt vid pumpstationen strax innan man kommer uppför backen till kretsloppsvägen. Dessutom så hade jag en helt galen puls när jag drog igång hade definitivt inte 160 bpm inledningsvis kan jag meddela efter cirka 1-1,5 minut var pulsen på rätt spår ser jag. Antagligen kontaktytorna som var för torra jag glömmer ofta att fukta dem innan jag fäster pulsbandet runt bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar