22 december 2017

Träffat ortopedläkaren idag för utlåtande!


Så här lite drygt ett halvår efter operationen så fick jag då träffa Fredrik R för ett utlåtande av min armbågsskada och den inopererade skenan. Domen är att skenan snarast ska tas bort därför att minst 2 av skruvarna är för långa de går in i radiusbenet!!! Och därmed förhindrar handledsrörelsen som jag har problem med och även smärtar i vid vridrörelse i hela radius benet! Så med skenan bortopererad så ska det bli förhoppningsvis så mycket bättre. En veckas sjukskrivning efter op är allt sedan ska man vara igång igen det ska bli så förbannat skönt att få bort eländet nu! En skruv har dessutom börjat gänga ut sig så den måste ut vilket som annars kommer den att så småningom tränga ut genom huden. Att den börjat gänga ut sig beror enligt Fredrik på att den är för lång från början och när jag kör mina handleds rehabövningar har fått den att börja gänga ut sig, syntes tydligt på röntgen direkt efter hemkomsten från Mallorca då den satt jäms med skenan mot nu då den är klart utanför densamma...
Förstår nu att utan ingrepp blir jag aldrig bra i handleden/armen! Hoppas nu bara det går snabbt och att jag snart är tillbaks på banan igen. Bara det blir bättre så är jag nöjd kanske inte får fullt utsträckt arm eftersom olecranonkulan är skadad efter kraschen men den är hyfsad i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar