29 december 2017

Fredag och det första passet för dagen

Vinterförvaring??? :-)
Ja nu räknar jag inte in pendlarcyklingen till träningen i och med att jag oftast bara "tomtrampar" till jobbet är definitivt inte svettig, oftast... Så icke imorse! Måhända snöröjningen är julledig för det var dels oplogat på hammarenvägen som alltid tas först men till min förvåning cykel- och gångvägen till sjukhuset var även den oplogad å det har vad jag kan minnas aldrig hänt! Så med ungefär 4-5 cm nysnö så vart det tungcyklat till jobbet nu på morgonen å då cyklade jag förbi återvinningsstationen med lite skräp så sträckan blev lite förlängd då kanske 4-4,5 km i oplogat terräng. Det vart svettigt på slutet av sträckan då det är uppför sista hundratalet metrar från cykelvägen upp till kretsloppsvägen som går till ambulansutfarten bra benträning ;-)
Sista biten 300-400 meter efter kretsloppsvägen fram till ambulansutfarten var det till att cykla på vägen där bilar kört spårigt som fan där var det nära flera gånger att jag drog omkull men tack o lov så klarade jag mig hela vägen. Ska bli spännande att se om det ens går att cykla hem efter klockan 12 någon gång idag ja idag ska jag om det går för jobbet sluta tidigare har jobbat alla mellandagar men nu tänkte jag vara ledig några timmar sista arbetsdagen detta år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar