21 augusti 2016

Söndagsturen med CK Sävast

Mmm! Jag kvicknade till i morse precis i tid för att hinna hoja upp till samlingen klockan 9.20! Så då gjorde jag det. Körde sedan med röd grupp ner från Boden till Gäddvik, hade som mål att få en hård 3-milare ner!

Medeldistans med inslag av fart!
Det vart så men kanske liite för hårt för några i snabbgruppen så någonstans mellan Unbyn och Avan så körde jag solo ner till Gäddvik! Men de var inte så långt efter inte de första kom ner till Gäddvik kanske 1 minut efter mig eller något sådant. Jag stannade å pratade med Anders ett tag han hade precis kört klart sin tempoträning... Tackade CK Sävast grabbarna för sparringen ner mot Gäddvik. Fortsatte sedan över bron upp till Storheden vidare över industriområdet till Gammelstad och ut på Rutviksvägen upp till pumpstationen där jag vände åter hem.
Ett rätt så lagom pass i övrigt!
Hade rätt bra pace, 49:21 på 30 km gav 36,5 km/h och 137(84%) BPM maxpulsen hamnade på 157(97%) BPM så nog fick jag ta i alltid! 268 watt(3,19 w/kg) kadensen hamnade hyfsat högt 88 RPM! Supernöjd med detta pass verkligen...

30 km hårt tempo
Hemma av med cykelkläderna och på med jogging outfiten! Jaa jag håller ju så sakta med betoning på SAKTA att vänja in ben och knän vid jogging efter fem år av total avsaknad av sådan träning. Detta påhitt för att jag ska kunna klämma av något morgonpass nere på Kreta om 2 veckor! Ingen cykling då. Som sagt svidade om knöt skorna startade min gamla Forerunner 305:a och satte på mig headsetet med musik på hög volym för att om möjligt slippa höra mina flämtningar. Det är tungt att springa väldigt tungt! Framför allt efter ett hårt cykelpass på 2:25! Benen var som stockar inledningsvis mer stapplade fram än sprang. Måste ha sett hemskt ut, ber om ursäkt ifall någon såg och tog illa vid sig! ;-)
Stötigt och orytmiskt ååå sakta! Men benmusklerna som jag är så rädd ska få bristningar håller sig i schack! Ska nog bli bra det här!


Löpning, jogging eh lufs kanske ;-)
Tack till CK Sävast för att jag fick vara med å leka :)

Veckototalen då,
Mmm! Dessutom uppe i strax över 41 timmar med 10 dagar kvar att köra av månaden. Det lär bli en bit över 50 timmar det. Liite skillnad mot tävlingsmånaden juli då jag nätt och jämt kom upp i 40 timmar totalt! Som väderprognoserna ser ut för måndag, tisdag så verkar det bli trainerträning om jag inte är beredd på att träna i regnväder! Naaeee känns som nog så trist alltså lär det bli gymmet, trainern och kanske kanske något löppas ehhh lufspass skulle det ju stå ;-)

1 kommentar: