19 augusti 2016

7x10 stegrad belastning

Jepp! Blev som jag befarade, trainern istället för utomhuscykling. Det regnade rätt rejält när jag kom hem efter att ha hämtat hem nybilen nu med dragkrok motor- och kupevärmare. Nu kan man både dra grejer efter bilen å ha den varm i vinter minsann! ;-)
Så väl hemma ombyte sedan 1h20min på trainern, valde att köra sju stycken tio minutare på varann innan nedvärmning 10 minuter.

7x10min
Jotack! Det där kändes kan jag meddela, rätt så lätt upp till 50 minuter gånga sedan började det både kännas å brännas! Sista tjugo levererade jag 317 watt(3,76 w/kg)! Så nog tog jag i alltid!
Så här gick tiorna var för sig,

Tabell
Det var smärta å hjärta sista tio! Där levererade jag ännu mer som synes,
331watt(3,92 w/kg)! Så att ja nog lever man alltid! Ett bra pass, mjukstart å sedan tyngre å tyngre för varje tio minuters intervall!
Idag mer ont än någonsin i benhinnorna från 15 minuters joggen på löpbandet i gymmet på jobbet i onsdags! :-)
Såå nästa vecka hoppas jag kunna genomföra åtminstone 2 joggingpass utan att döö... Huvaligen va jobbigt det är. Inser nu varför jag slutade springa å började cykla. Hehehe!
Distansträning imorgon om det blir som jag tänkt å det blir det ju som oftast.

6 kommentarer:

  1. Fan va synd att du är skadad Stephan!
    Annars hade vi kunnat teama ihop imorgon...

    SvaraRadera
  2. Ja det hade varit roligt. Inte direkt spännande att börja nöta trainer redan. Men bara bryta ihop och köra på.

    SvaraRadera
  3. Ja du Stephan exakt så var det för mig 2014 när jag brutit nyckelbenet 30 augusti och var tvungen operera det. Satt på trainern från 11 september till 18 mars. Förlängde trainersäsongen med dryga 2 månader. I ditt fall lär det bli 3 månaders förlängning om inte mer... Bit ihop kompis! Du kommer ut starkare än någonsin nästa säsong i mars-april månad!
    Se framåt bara, det här fixar du!

    SvaraRadera
  4. Tackar för dom uppmuntrande orden. Men jag hoppas kunna cykla ute något mer i år 👍🚲🚲🚲🚲

    SvaraRadera
  5. Ja det får vi verkligen hoppas annars blir det träligt för dig!! :-)
    Men du ska se att du kommer att hinna klämma några mil innan det är trainern på heltid.

    SvaraRadera