7 november 2014

Mtb:n hem och ett trainerpass



Det blev ganska bra trots kyligt väder, -8 när jag drog iväg från jobbet. Hemma på 31:15, 228 watt, 24,5 km/h, 137(81%) BPM och 81 RPM.
Jag valde att släppa på liite mer än i morse då å det märktes om inte annat så på snittpulsen och sluttiden bästa hittills i alla fall.

Jobbpendling hem
Väl hemma körde jag direkt ett 5 x 5 minuters intervallpass!
Snittade 310 watt(3,61 w/kg), 137(81%) BPM och 83 RPM i kadens! Lite svag på första femman trots en bra uppvärmning på pendlingen hem men man hinner väl stumna till trots att man försöker vara snabbt uppe på trainern. Men sen räntade det på bra, paceade mig perfekt fram till sista femman där jag gick all out effort på den! Kändes i påkarna kan jag meddela. De två minuternas vila mellan varje intervall var högst uppskattade om än liite korta enligt min mening... ;-)

5 x 5 minuters intervaller
5 x 5 minuters intervaller

Nu äre rast å vila som är på tapeten! Mmm inte mig emot ;-)
Kändes bra riktigt bra en vinnande kombo kan jag tycka, först pendlarcykling sedan hög effekt på trainern! Kan eventuellt vara ett vinnande koncept eller vad tror ni? ;-)
Sen effekten på tacxen den är ju som den vart men så vadå? Jag menar man känner ju om det är jobbigt eller hur? I dag var det riktigt riktigt tufft på trainern, trötta ben från styrketräningen igår mm mm. Ja det räntar trots allt! Jag tror att så länge man går in för att prestera på sina träningspass så går man framåt oavsett vad trainerwatten är eller har jag fel?
Nää! Skulle inte tro det! :-)
Hörrni nu äre cirkus en månad tills det är dags för första passet i Arcushallen va!!!
Vi ses hoppas jag! Ha de!
Imorgon är tanken distanscykling ute om vädret håller vad klart.se lovar vi får väl se.


3 kommentarer:

  1. Jag tror att detta kan vara ett smart upplägg.

    Vad gäller trainerwatt är de kanske inte helt rätt, men tillräckligt bra för att styra din träning. Du kan ju se om du förbättrar dig och det är det viktigaste!?

    SvaraRadera
  2. Ja om man maler på med pendlarcyklingen de dagar det inte är för kallt och kombinerar det med trainerpass på hög nivå så måste det ge. Men bara pendlarcykling blir faktiskt alldeles för klent det räcker absolut inte det kan jag direkt konstatera efter en veckas cykling till jobbet. Ansträngingsnivån blir alldeles för låg och längden på passen för korta. Distanspass däremot på mtb om jag bara klarar av kylan det skulle vara kanon för att bibehålla den uthållighet jag byggt upp i sommar.
    Exakt jag håller koll på min egen utveckling i minsta detalj. Sen om watten är fel spela roll för mig visar den snittet i alla fall. Mer än så behövs inte tycker jag.
    Hoppas du har riktigt riktigt bra cykeldagar där nere Tomas. Living the dream. Hitta känslan som är magisk när man är mitt i det där nere. Den var bara för skön!
    Jag unnar dig verkligen det Tomas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med i ditt tänk.

      Tack för det Mazze.

      Radera