5 november 2014

Jobbpendling hem och trainer

Mmm! Så blev det jag körde hem efter jobbet i ännu kallare temperatur -8,2 sa den digitala termometern när jag kom hem... Brrr!
Började hempasset utan värmeväxlare men fick ganska snabbt stanna å ta på mig den det var för kallt helt enkelt. Nu valde jag att trots kylan stå på mer än i morse. Å det vart faktiskt ett ganska bra pass för att vara i rejäl vind å kallt!
12,8 km på 31:46  gav 226 watt(2,65 w/kg), 24,1 km/h, 138(81%) BPM och 81 RPM i kadens!

Jobbpendling hem
På det körde jag ett trainerpass i 40 minuter där jag väl uppvärmd meen kall blåste på i ett 30 minuters tempopace i stort sett! Det gav 309 watt(3,63 w/kg), 140(82%) BPM och 81 RPM!

30 minuter tempo + 10 minuter nedvärmning på trainern
Nu kändes det bättre! Både utomhuscykling(trots kylan) och ett bra intensivt trainerpass! Så ska det vara... Jag är nöjd, ja faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar