1 november 2014

Jaa! Äntligen så!



2 månader och 2 dagar sen sist jag gjorde ett utomhuspass!!!
Vem räknar liksom inte jag i alla fall...   ;-)
-12 på termometern i morse när jag klev upp vid åtta-snåret. Då trodde jag absolut inte på utecykling idag men men det blev ju varmare... Framåt halv tolv vare ju plus i solen och minus fyra på skuggsidan så jag beslöt att testa. På med mina nya dyra skydd och sen på med övrig utrustning det tar fan i mej en kvart minst att klä sig alltså!!!
Ja sen iväg på 29:ern huuva va det kändes kallt till att börja med men efter ett tag såå...
När jag var inne i skogen ut mot Norra gick det inte fort isbelagda vägar gjorde att jag tog det luugnt för att inte gå omkull men sen när jag kom ut på olycksvägen(min potthåls väg) så drog jag på lite. Tillbaka över 97:an in på parallellvägen utmed 97:an från färjevägen på väg mot gamla sunderbyn. Där blir jag till min stoora förvåning omcyklad av en celestegrön Bianchi CX killen hälsar men fortsätter med klart högre fart än mig så jag hann inte få rätt på vem det var han hade i alla fall en röd vintercykeljacka på sig och är troligen från Boden för jag såg honom ta rundeln via kläppen åter mot sjukhuset och gissar jag 97:an tillbaka till Boden... Kul att se att jag inte var ensam ute idag...
Fortsättningsvis cyklade jag gamla bodenvägen förbi kyrkbyn upp till storheden och cykelvägarna tillbaks till gammelstad sen en sista runda runt byn innan jag styrde framhjulet hemåt! Till returstationen med lite skräp som jag samlat i garaget innan jag stämplade ut på
51,1 km, 213hm,  201 watt(2,33 w/kg), 128(75%) BPM och 77 RPM i kadens! Alltså är mina nya dubbdäck officiellt inkörda å vet ni vad alla dubb kvar, 5 mil skulle man cykla in dem lugnt på dvs inga tvärnitar eller tokax! Ja å ni som känner mig vet ju att jag är grym på i alla fall tvärnit ehh! Eller nått! ;-)
Gissa om det var ett skööönt pass! Yees!!!
Vilken lyckokänsla att få cykla på riktigt ändå oj oj oj!

5 mils inkörning av nya dubbdäcken
Frös lite i börja om framför allt händer men efter ett tag vart man varm. Fötterna inga problem.
-5 grader på turen enligt min Garmin cykeldator!
Jag hade alltså ingen värmeväxlare idag och det kändes faktiskt som jag inte behövde den heller -10 å kallare då måste man hålla inandningsluften varm skulle jag tro. Ja å till nyfikna, skyddsbyxorna och framför allt tröjan var kanon både till passform och smidighet. Jag tänkte inte ens på att jag hade på mig dem! Då är de bra tycker jag...
Enda är att jag kommer att bli tvungen att skaffa vintercykelskor och värmesulor till det blir kallare så äre  bara... Men slutklämmen! Så djävla rooligt dä var!!!

Ja sen måste jag pusha för att vi fått en tid i Arcushallen i December som ni ser på blänkaren till höger i min blogg!!! Alla och envar är välkomna att delta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar