2 november 2014

30km tempo



Ja det var alldeles för slaskigt för mig för att jag ens skulle överväga att hoja mtb idag. Mina beställda skärmar till 29:ern ligger på posten och kan inte hämtas ut förrän imorgon från ICA i Gammelstad. Mmm! Började med en uppvärmning på 7 minuter sedan drog jag igång tempobenen... Det vart svettigt jobbigt och gjorde kort och gott O N T!
Jag låg på 153(90%) BPM i snittpuls sista tjugan bara det!!
Gjorde 30 km på 40:32 vilket nog är det näst snabbaste jag gjort på trainer. Det vart 315 watt(3,66 w/kg), 149 (88%) BPm och 97 RPM!

30 km tempo
Sedan en skön nedvärmning så var veckans träningspass till ända. Den blev ju av kända orsaker något kort men jag är nöjd med prestationsnivån på de pass jag kört med plus i kanten för gårdagens skööna ute premiär för i vinter! Dagens tempopass var nog veckan svettigaste alltså. Med en puls på 140(82%) när jag drog igång så var jag rejält uppvärmd inför 30 km tempo!
Veckototalen:

2 kommentarer:

  1. Stark som alltid, och även denna bra träningsmängd. Nästa vecka hoppas jag dock slå din träningsmängd....

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Fuuuusk! Va är väl två veckor på GC om inte inte alldeles underbart!
    Trevlig resa Tomas. Å ja jag blir besviken om du inte klår mina timmar... :-)

    SvaraRadera