26 oktober 2014

Rullpass



Med inslag av 5 styckna 1 minuters intervaller efter dryga 40 minuter körda!
Ja det blev en pulshöjare i tio minuter sedan vare nedvärmning för rast vila.
Kändes bra, 1 minuters intervallerna var delvis en test på hur ljumsken skulle kännas eller ehh inte kännas kanske man ska säga... Den kändes inte alls, desto mer kände jag av mina lungor och mina ben mycket mer! Det var ett pass helt i min smak snudd på kolkällaren ni vet, var nog där nere på sista intervallen vet ni vad!

5 x 1min intervaller
Totalen för passet 1:10:08, 210 watt(2,42 w/kg), 126(74%) BPM och 98 RPM.




Så här såg gubben ut en bit in i uppvärmningen, dottern kom förbi å tog en idolbild! ;-)

En anings aning oskarp bild! Måste bero på att jag cyklade såå foort!!! ;-)

Dä ä långt kvar till nästa sommar huujeda mig :-)
Veckan till ända fick ihop 9:50:26 på 7 pass denna vecka.
8 grader varmt ute, tror ni det drog nått i utecykel tarmen.... Jovars! Snyft!
Ja det har ju bara gått 57 dagar, ja jag säger det igen 57 D A G A R sedan jag satt på en hoj utomhus!!! Inte för att jag räknar... men i alla fall...

4 kommentarer:

  1. Har du karta på styret för att inte riskera att köra fel....

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Fan det ser faktiskt ut som det Tomas... Nää hä är svetthanduken ju... Som för övrigt var blöt efter timmen var slagen... Äckligt blöt! :-)
    Jag kör alltid med en handuk på tempobågen och en vid sidan av bägge är genomblöta och måste tvättas liksom mina cykelkläder. Jag har kommit fram till att det är bättre att ha på sig cykeltröja inne för att samla svetten där istället för på golvet! :-)
    Har ännu inte kört fel på trainer, men men man ska aldrig säga aldrig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är något att börja med. Jag kör inte med handduk och utan tröja. Blir en sjö på golvet och många pikar från sambon om hur blött det är och hur illa det luktar...

      Tur du inte gått vilse i garaget, även om man ibland när det är riktigt tuffa intervaller innebär att allt svindlar och att man knappt vet var man är.

      Radera
  3. Jepp! Så vare för mig också såg ju bilder på alla andra och de satt utan tröja så jag körde så jag också till att börja med... Men jag gillade inte all svett som samlades på golvet å det var mycket det. Jag har två par billiga kina ställ som jag använder som trainer ställ! Sen har i alla fall jag ett gäng jerseys över säkert 4-5 tröjor som är urtvättade och som jag inte för mitt liv skulle vilja bli sedd i ute på hojen men i garaget går de ju bra ;-)
    Tröjorna är efter passet så blöta att det är att jämföra med ett ösregn ute ja du förstår.
    Å så då ett gäng avlagda handdukar som frun så generöst gett mig :-)
    Ja du! Jag är övertygad om att man i princip inte kan ta ut sig mer extremt än på trainern. Ute måste man ändå ha liite koll på vart på vägen man är inte riktigt samma sak. Ja förutom om man kör två eller fler då kan det bli nästan lika hårt när man triggar varandra att ta i ännu liite till!!! :-)
    Vilse i pannkakan är jag jämt! Men det är kanske inte riktigt samma sak va... Hehehe!

    SvaraRadera