25 december 2013

Vattenbäraren

Av Gabriella Ekström avverkas med läsglädje, en skönlitterär roman om en fransk proffscyklist å detta är den tredje boken om honom. Myser för varje sida jag läser det är min julklapp det :-) Jag kan verkligen rekommendera den här triologin ifall ni inte läst hennes böcker. Det heter i ordning, de som inte vann 2010, lejontämjaren 2011 och som sagt Vattenbäraren 2013.



Sen så vare som sagt en hel vilodag på julafton å det brukar jag verkligen inte gilla för då blir mina ben som klister när jag ska igång igen men inte denna gång. Gick hur bra som helst, körde mina 1 timme och 15 minuter valde att köra en variant på pyramiden, startade på 53/17 och växlade sedan ned var femte minut landade på 12:an efter 30 minuter nu var det att ligga på den i tio minuter där jag producerade 338 watt(3,74 w/kg) 140(84%) BPM och 82 RPM, ja det var ju vändning så det blev allt 5+5. Enda målet idag inte under 80 RPM på nån intervall klarade jag ju av utan problem. Sen åter upp till 17 med växling var femte minut! Totalen, 257 watt(2,58 w/kg) 123(74%) BPM 88 RPM. Precis lagom planeringen sa mestadels effektzon 1 och 2. Jag var hela 55% i dessa zoner bara 22% av tiden i zon 3 så jag tycker det var ett ganska perfekt pass! Förutom kroppsvikten! Suck! Ja jisses va man äter alltså :-(
Inte bra inte bra alls Nilsson...


Imorgon styrketräning och lättare cykling på det. Jag kommer att åka till gymmet på jobbet och avverka de 40 minuter som planeringen vill jag ska köra sen får jag se om jag törs cykla ute men det är så förbenat halt så det vette tusan det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar