27 december 2013

Mellandagsrea!!!

Eller tortyr i kubik! Inte en parkeringsplats såå låångt ögat når!
Ja har man inget annat för sig kan man åka in till storstan å försöka sig på just det hitta en parkering för att sen ta sig ett fika. Fikat var i och för sig både gott å mysigt i och med att hela familjen var med :-)
Men resten kunde jag varit utan om man säger så.
Väl hemkommen så bytte jag om å satte mig på trainern för ett form sprint pass med tillbehör. Det blev så här, först 10 min uppvärmning sedan ett 30 min tempo i hyfsat hårt tempo.
När det precis var avklarat drog jag igång 10 styckna form sprints om 12 sekunder vardera som planeringen beordrade.Det blev svettigt blodigt å fruktansvärt tufft! Riktigt hard core!
Tempointervallen fick upp pulsen som jag ville ha inför form sprinterna. Sen väl igång med dessa så lade jag mig medvetet högre än jag skulle, snudd på maxbelastning om inte rent av max!
Det gjorde ont alla tio, jag garanterar er det...
Hann ner på 78% av maxpuls i vilan mellan intervallerna. Trainingpeak ville man skulle ha 5 minuter mellan varje intervall vilket jag tycker är för länge har provat det. Idag körde jag med 2 minuters vila mellan och det vart tufft nå så fruktansvärt! Här var det ingen rea på utmattningen minsann ;-) Helt å hållet slutkörd ingen som helst ork kvar för nått bus nu kan jag säga.




Imorgon äre dags för 30 km tempo!

Å ni som kan glöm inte Arcushallen ikväll mellan 19-22!!! Nu äre inte många timmar dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar