18 december 2013

Jul jul f-benade jul

Ja inget illa ment men det är så himla mycket ikring julen så mina trainerhjul blir lidande om jag säger så, idag kom jag inte igång förrän efter 18 med em passet. Suck!
Mycket stök och pussel minsann...
Å när jag kommit igång med träningen så började växel h-vetet att krångla bara att hoppa av å börja meka...
Alrighti then! Passet då, joo det blev ett till slut. Jag började med att lägga mig runt 200 watt eller närmare bestämt 209(2,4 w/kg) i en timme sedan drog jag igång Force reps, gear mashing det där som jag körde förra veckan tung motstånd 50-60 i kadens och koncentrera sig på ett ben 15RPM sedan skifta koncentrationen till det andra benet 15 RPM å så göra det två gånger efter varandra innan vila 2-3 minuter. Körde 6 sådana intervaller innan jag ganska omgående drog igång 2x10 minuters tempo intervaller med 3 minuters vila mellan. Sen värma ned klart!
Hela passet tog ganska precis 2 timmar.



Jag kan nämna att jag egentligen planerat att avsluta med 1x30 min tempo men si det orkade jag bara inte med så jag kapitulerade å ställde om pannbenet till 2x10. Vilket också var en riktigt vidrig upplevelse, första tian kändes jobbig då kan man nog tänka sig vad den andra kändes som. Så oerhört jobbig att jag bara ville spy! Men räknar man minut för minut för.... så kommer man fram till slut å det gjorde jag även idag.
Men nån 30:a hade mina ben och lungor inte orkat med idag. Känns slitet nu en bra bit in på andra tunga veckan. Imorgon bara runt en timmes styrketräning, tunga vikter... Jippi! Not! :-)
Sen ett rent återhämtningspass på trainern när jag kommit hem från jobbet vilket blir lite sent det då för att jag ska jobba till 16:30 mot min ordinarie 15:30! Suck! Vare inte det ena så äre det andra...
Men det går det också. Får fokusera på att det är ett lätt en timmes pass bara... När det nu blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar