11 december 2013

6 grader varmt å ett trainerpass allt i ett

Ja jag börjar med att berätta om hemcyklingen jag gjorde idag... Jisses va halkigt det var!
Men jag höll mig på hjul hele tiden fast det var nära när jag var tvungen korsa bilvägarna två gånger. Valde att så långt det gick cykla cykelvägarna hem från jobbet! Där vare i alla fall sandat men bilvägarna halare än en skridskobana trots försök till sandning. Bara gick inte att cykla där, jag hoppade av gick väl runt hundra meter totalt med cykeln som stöd då för det var verkligen bambi på hal is jag lovar :-)
Väl hemkommen så vare bara att snabbt svida om till cykelkläder för trainerpasset. Vi var bjudna på middag till dottern så det fanns faktiskt en tid att passa här ;-)
Planeringen sa, Force reps gear mashing(träning på låg kadens hög växel)! Tungt motstånd 50-60 i kadens och koncentrera dig på ett ben 15 RPM skifta ben 15 RPM till så gjorde jag detta gånger två givetvis varje sån här intervall med 15 varv x 2 på varje ben tog runt 45 sekunder att genomföra. Sen vila 3 minuter innan nästa trampintervall kallar jag det :-) Ser nu att min kadens är något för hög får helt enkelt köra på en tyngre växel nästa gång bara. Kan tala om att det tooog! Jisses! Avslutade de två sista intervallerna på 153(92%) i puls.




På det vilade jag i fyra minuter innan jag drog igång 40 minuter tempo. Där vare pannben gånger två.
Benen totalt rökta, totalt! Fanns fan inte mycket kvar i dem inte. Jag såg att effekten sjönk obarmhärtigt watt för watt allt eftersom tiden gick. Benen började kännas konstiga efter 35 minuter, nu fick jag slita sista fem. En all out effort! Jag är övetygad om att det är såna här träningspass som ger. Så länge man utmanar sin kropp så blire bara bättre förutsatt att man inte kör så man skadar sig givetvis!


Totalen för dagens pass, 1:37:09, 272,7 watt(3,1 w/kg), 125(75%) i snittpuls och i 153(92%)maxpuls samt 88 RPM i kadens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar