28 november 2013

Testrace 1...

Å det gick riktigt bra, jag hade tänkt 40-45 minuter men det blev 1 timme ;-)
Kändes inte alls vilket ju är positivt i detta nu... Jag vart varken bättre eller sämre efter passet, det nyper en aning i ljumsken när jag går det är allt men smärtan  från igår är borta. Så jag fortsätter, vai vai. Dagens testrace på 1 timme gav: 204 watt(2,3 w/kg), 103(62%) i snittpuls och 137(83%) i maxpuls och kadensen 90 RPM!

Som synes på diagrammet från passet så drog jag till med en minuts belastning(54:e minuten) bara för att känna mig för, å visst det kändes riktigt bra! Ingen smärta alls!
Nu 2 timmar efter passet så måste jag säga att det känns riktigt bra förutom att det stramar/drar lite i ljumsken men det får jag nog leva med tills det läkt ordentligt... Så det blir nog ett pass på trainern imorgon me tror jag ;-)
Vad jag vet så är blodgenomströmningen man får vi lagom träning bra för läkningen alla gånger det är bland annat därför man ska igång ganska fort efter en operation till exempel, eller hur Freddan visst äre så?

Ett sidospår, hemresan med hojen vart spännande... Det var 1 plusgrad å halkigt men mina vinterdäck gjorde vad de skulle. Ingen nysnö på isen tack å lov för då hade jag nog gått hem istället för cyklat faktiskt ;-)
Noterade att det var sandat bitvis men vissa delar ren glansis, får mig alltid att känna rusningar utefter ryggraden uhhh!!! Men hem kom jag utan vurpa :-)
Undras hur länge detta konstiga väder ska hålla på?

5 kommentarer:

  1. Lovande att ljumsken känns bättre. Det är som med sjukdomar, det är väldigt svårt att veta när man ska köra, och när man kan ta i. Att det kändes ok borde dock tyda på att du gjort rätt bedömning.

    SvaraRadera
  2. Jag tror det. Man känner ju ganska omgående om det inte känns bra men inga smärtor alls som det nu vart. Istället bara ett skönt flow eller hur jag nu ska uttrycka det, rent av mäktigt! Det var verkligen lätt idag men det skulle det vara också!

    SvaraRadera
  3. Helt korrekt Mats!
    /Fredrik

    SvaraRadera