10 juni 2023

Lördag

Ja jag cyklade hemifrån med Ola och Stefan ner till Storheden utefter mariebergsvägen vidare till Gäddviksbron och över den i den värsta sidvind jag någonsin kännt av på en cykel!!! Shit så det blåste där! Väl på södra sidan började jag och Ola turas om att mata på mot Avan det gick undan riktigt bra. Vi cyklade segmentet E4 bron till Avan 14,17km 21:43 i 39,2 km/h och 287Watt( 3,34 w/kg) samt 143bpm 80rpm!
Sedan färjan över till Norra Sunderbyn och därifrån hem nedvarvning. Förutom 2 kortare knixar där undertecknad matade på allt han hade kvar i tanken! 360m på 44 sekunder i 381Watt(4,43 w/kg) och 180m på 25 sekunder i 517Watt(6,01 w/kg)!



Sedan så har jag lagt om lite i mitt träningsschema, Så här: Cykel-oförändrat 2 block per dag, roddmaskin 2 block per dag mån-fre vila lör-sön. Styrketräning på gymmet på jobbet så länge det går mån-tis och tor-fre. Summa sumarum cykel 14 block per vecka, rodd 10 block per vecka och gym 4 block per vecka! Väljer alltså dra ner på komplement träningen eftersom den sliter något mer på gammelkroppen än cyklingen som jag är ok med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar