7 december 2018

Trippelpass å fredag å allt!

Jepp! Så äre!
Jag startade dagen med ett arla morgonpass på trainern fortsätter i samma spår som jag kört tidigare dagar på trainern med London Classique! Idag som de flesta andra dagar 6 hela varv vart det.
55 minuter och 33 km med en hyfsat jämn pace 246 watt(2,9 w/kg)!
Efter det frukost och sedan påklädning inför pendlarpasset till jobbet, fan det tar ju närmare en kvart att få på sig alla lager kläder som behövs för utomhuscyklingen även om den är kort. Jag hade 4 lager på överkroppen allt för att inte frysa. Det kändes bra det som inte kändes bra var ansiktet det lilla som exponerades för -19 grader det bet ordentligt! Det var alltså -19 precis vid sjukhuset när jag klev av hojen och gick in. Men det gick att cykla även om man får hoja sakta sakta för att inte få än mer fartvind mot sig.
Nu kanske någon trodde jag var klar med morgonens träning men si icke! Jag hade kvar att köra roddmaskinen, planerat var 12 minuter nu blev det 16 minuter innan jag kände att jag var klar!
Total träningstid denna kyliga morgon vart 1:24:39 veckan uppe i 11:06:37! Det är jag väldigt nöjd med.

2 kommentarer:

  1. Så kallt!!! Jag hade bara -15. Bra jobbat mats.

    SvaraRadera
  2. Ja fy fan nu äre bistert! Garmin cykeldatorn visade -19 sista 700 metrarna fram till sjukhuset. Det är alltid några grader kallare där än hemmavid där hade jag -16. Men så ligger sjukhuset på en myr såå...

    SvaraRadera